Reklama

NEWSLETTER

wpisz adres e-mail:

zapisz  wypisz  

aktualności gospodarcze artykuły szkoleniowe informacje z firm
szkolenia firmy szkoleniowe windykacja produkty finansowe targi i wystawy

W PartnerHandel.pl udostępniamy Największą Giełdę Biznes Ofert


SZTUKA WOJNY


BIBLIA HANDLOWCA

ARTYKUŁY SZKOLENIOWE
Handel: Sprzedaż to ludzie

Zarządzanie sprzedażą to dla firmy kluczowa kwestia. Zatem stanowisko związane z zarządzaniem tym obszarem należy do najważniejszych w strukturze przedsiębiorstwa.


Tekst: Marzena Wieczorek - Starczewska

Wyobraźmy sobie świeżo przyjętego do firmy dyrektora handlowego, który ma wyciągnąć firmę z dołka, uporządkować dział sprzedaży, zaszczepić zapał, co  umożliwi dalszą egzystencję lub sukces rynkowy. Co powinien zrobić, by osiągnąć cel?

To skomplikowane, tym bardziej, gdy w grę wchodzi zarządzanie sprzedażą i zespołami handlowców rozsianymi po kraju. Przede wszystkim trzeba poznać strukturę firmy, jej organizację i politykę. W małych firmach dyrektor sprzedaży musi sam docierać do informacji i odkrywać zależności. Jest też zasypywany tematami i sprawami, których do tej pory nikt nie rozwiązał. Na dodatek czeka go spotkanie z grupą nieufnych handlowców, wśród których są starzy wyjadacze czyhający na najdrobniejsze potknięcia. Dlatego ważne jest pierwsze spotkanie z zespołem i rozważne przedstawienie planów współpracy oraz oczekiwań. Od tej pory rozpoczyna się nawiązywanie relacji z ludźmi, od których zależy sukces. Sprzedaż to ludzie.

Aby zacząć budować sprawnie działający system motywacyjny dla handlowców należy starannie zaplanować sprzedaż. Jej plany muszą być oparte na znajomości rynku, jego potencjału, tendencji rozwoju, znajomości klientów i konkurencji. Także plan sprzedaży w regionach i dla przedstawicieli handlowych musi być przemyślany i realny. Niestety w wielu firmach szef sprzedaży nie tworzy planu samodzielnie, ale dostaje go z budżetem. Wtedy wcześniejsze obietnice dotyczące podwyżek, szkoleń, większych premii przestają być aktualne. Przekazanie tej informacji ludziom, którzy przez rok realizowali plan pełni wiary w lepsze, jest nieprzyjemne.
...
Praca dyrektora czy szefa sprzedaży to ciężki kawałek chleba. Musi on bowiem jednocześnie być „surowym ojcem” i „wyrozumiałą matką”, a ponadto jego w tym głowa, by firma zarobiła pieniądze.

Więcej we wrześniowym wydaniu branżowego miesięcznika o żywności fresh & coolmarket:
http://www.fcmarket.pl/07.html.



OFERTY PRACY

więcej ofert pracy

bizmarket.pl :: katalog stron firmowych

P O L E C A M Y

domportal.com.pl

portalpolski.pl/

OKNOBRAMA.PL

mbrokers.pl


REGULAMIN | O NAS | WSPÓŁPRACA | PARTNERZY | REKLAMA

© 2008 PartnerHandel.pl

programowanie KRONET