AGENCJA SEDNO Szkolenia dla Administracji Publicznej |
Wystąpienia publiczne dla urzędów i instytucji
1.Wystąpienia publiczne w administracji publicznej (2 dni)
Cel szkolenia:
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z metodami planowania, przygotowania i przeprowadzenia wystąpień publicznych.
Uczestnicy:
Szkolenie adresowane jest do pracowników jednostek administracji publicznej, których zadaniem jest reprezentowanie urzędów i instytucji państwowych w trakcie wystąpień przed szerokim audytorium.
Program:
1. Przygotowanie wystąpienia
a) Analiza tematu wystąpienia, wybór materiałów źródłowych
b) Analiza potrzeb odbiorców
c) Reguły projektowania wystąpienia
d) Przygotowanie prezentacji, materiałów szkoleniowych
2. Praca z grupą
a) Autoprezentacja prowadzącego
b) Komunikacja interpersonalna w trakcie wystąpień publicznych
c) Metody i techniki przekazywania wiedzy
d) Procesy zachodzące w grupie
e) Sytuacje trudne podczas wystąpień
3. Ewaluacja wystąpienia
a) Techniki oceny efektywności
b) Badanie zadowolenia uczestników
Metody:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń oraz testów, uczestnicy mają okazję przygotować i wygłosić krótkie wystąpienie.
Miejsce:
Wrocław
Czas trwania: 2008-12-04 - 2008-12-05
Cena: 1390.00 zł zamów szkolenie
2.Public relations administracji publicznej (3 dni)
Cel szkolenia:
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z metodami kreowania pozytywnego wizerunku instytucji oraz najważniejszymi technikami public relations. Zdobędą umiejętności opracowywania strategii public relations oraz organizacji działań PR w instytucji
Uczestnicy:
Szkolenie adresowane jest do pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za utrzymywanie kontaktów z otoczeniem i chcących rozszerzyć swoja wiedzę oraz umiejętności z zakresu kształtowania reputacji instytucji publicznych.
Program:
1. Czym zajmuje się public relations?
a. Public relations jako tworzenie reputacji
b. Etyka Public Relations
c. Public relations jako dialog z otoczeniem
2. Rola badań marketingowych w kształtowaniu PR instytucji
a. Funkcje badań marketingowych
b. Rodzaje badań marketinowych
c. Metody badania opinii
3. Identyfikacja wizualna instytucji
a. Determinanty wizerunku
b. Opracowanie materiałów promocyjnych - ulotki, informatory
c. Dress code pracowników administracji publicznej
4. Planowanie strategii PR
a. Wybór celów działań PR
b. Analiza potrzeb i możliwości partnerów zewnętrznych oraz wewnętrznych
c. Przygotowanie budżetu
d. Opracowanie programu i harmonogramu działań
5. Komunikacja wewnętrzna jako narzędzie PR
a. Proces komunikacji interpersonalnej
b. Bariery w procesie komunikacji w instytucji
c. Narzędzia komunikacji wewnętrznej
6. Efektywna komunikacja z partnerami zewnętrznymi
a. Identyfikacja najważniejszych partnerów instytucji, ich potrzeb i potencjału
b. Techniki komunikowania się z partnerami zewnętrznymi
c. Lobbying
7. Organizacja imprez PR
a. "Drzwi otwarte"
b. Konferencje
c. udział w imprezach targowych
8. Kontakty z mediami
a. Przygotowanie komunikatów informacyjnych do mediów
b. Kontakty z dziennikarzami
c. Przygotowanie do wywiadów
d. Organizacja konferencji prasowej
Metody:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń oraz testów, uczestnicy mają okazję przygotować własne projekty działań PR.
Miejsce:
Warszawa
Czas trwania: 2008-11-17 - 2008-11-19
Cena: 1690.00 zł zamów szkolenie
3.Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie (2 dni)
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie mechanizmów psychologicznych w komunikacji międzyludzkiej ze szczególnym uwzględnieniem relacji z klientem urzędu administracji publicznej, a w szczególności:
1) podstawowych zasad poprawnej komunikacji z klientem
2) podniesienia jakości obsługi klienta
3) kreowania postaw asertywnej obsługi klientów
4) poznanie podstawowych technik organizacji czasu pracy
Uczestnicy:
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników administracji publicznej mających codzienny (bezpośredni i pośredni) kontakt z klientami.
Program:
1) Przygotowanie do procesu obsługi klienta:
a) klient czy petent – czyli jak zmieniły się postawy i oczekiwania,
b) klient zewnętrzny i wewnętrzny w urzędzie
c) twoja rola w procesie obsługi - czyli przypomnij sobie... po co jesteś?
d) sztuka prezentacji czyli jak wywołać pierwsze, dobre wrażenie?
e) empatyczna obsługa klienta, czyli poczuj się obsługiwanym – ćwiczenia
2) Sztuka porozumiewania się z petentami w urzędzie
a) zasady poprawnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej
(ton głosu, uśmiech, strój, gesty jako narzędzia komunikacji)
b) przyczyny zaburzeń w sferze komunikacji
3) Sztuka skutecznego komunikowania się przez telefon
a) jak się zachować zanim podniesiesz słuchawkę
• powitanie
• w czym mogę pomóc- poznanie potrzeb klienta
• przełączanie rozmowy telefonicznej do innego pracownika
• przełączanie rozmówcy w stan oczekiwania
• przekazanie informacji osobie dzwoniącej
• zakończenie rozmowy
b) metody radzenia sobie z trudnym klientem – ćwiczenia
c) etykieta telefoniczna – ćwiczenia
4) Umiejętności przydatne w procesie obsługi:
a) techniki aktywnego słuchania (pytania otwarte i zamknięte, parafraza, „lejek”, nawiązywanie do wypowiedzi klienta ),
b) wykorzystanie „mowy ciała”,
c) ćwiczenia
5) Postawy asertywne w obsłudze klienta
a) asertywność jako podstawa radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
b) mapa asertywności
c) ćwiczenia jak być asertywnym w relacjach z klientem
6) Sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami
a) w jaki sposób przekonać do siebie trudnego klienta
b) dlaczego klient bywa trudny i jak sobie z nim poradzić?
7) Podstawy zarządzania czasem
a) najczęściej popełniane błędy
b) kiedy i jak planować?
Metody:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń, symulacji oraz testów.
Miejsce: Poznań
Czas trwania: 2008-10-23 - 2008-10-24
Cena: 1290.00 zł
Miejsce: Wrocław
Czas trwania: 2008-11-17 - 2008-11-18
Cena: 1290.00 zł
Miejsce: Kraków
Czas trwania: 2008-12-08 - 2008-12-09
Cena: 1290.00 zł
zamów szkolenie
Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
Cel szkolenia:
Wyposażenie pracowników publicznych i niepublicznych instytucji rynku pracy a także partnerów społecznych w umiejętności pozwalające na stosowanie przepisów zawartych w Ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktach wykonawczych w realizowaniu zadań
polityki regionalnego i lokalnych rynków pracy a także w kontekście realizacji projektów unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Uczestnicy:
Pracownicy zarówno publicznych instytucji rynku pracy zajmujący się współpracą z partnerami rynku pracy, opracowujący programy rynku pracy oraz zajmujący się Funduszem Pracy (w szczególności Instytucji Pośredniczących oceniający wnioski o dofinansowanie z PO KL) jak i
niepublicznych instytucji rynku pracy współpracujących w obszarze rynku pracy a także instytucji aplikujących o środki w ramach PO KL.
Program:
Sesja I:
1. Rynek pracy –partnerzy rynku pracy – kim oni są?
2. Rola samorządów w tworzeniu polityki rynku pracy
3. Fundusz Pracy – co można sfinansować? kto i na co może wydatkować środki Funduszu Pracy?
4. Instrumenty rynku pracy oraz aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu
5. Jak czytać akty wykonawcze?
6. Analiza przypadku – trudności w stosowaniu przepisów Ustawy o promocji zatrudnienia i
instytucjach rynku pracy
Sesja II:
1. Powiązanie ustawy z innymi aktami normatywnymi
2. Tło nowelizacji oraz wprowadzenie do zagadnień projektu kolejnej nowelizacji Ustawy
3. Definicje ustawowe
a) zmiany w definicjach ustawowych
b) nowe definicje
4. Podejmowanie pracy przez cudzoziemców - obowiązki związane z zatrudnieniem
cudzoziemców
5. Pracownicy publicznych służb zatrudnienia
a) wymagania kwalifikacyjne
b) licencje zawodowe
c) obsadzanie niektórych stanowisk
6. Możliwości współpracy partnerskiej – obszary i zakres wspólnych działań
Metody:
Mini wykład, praca w grupach, ćwiczenia indywidualne, analizy przypadków.
Miejsce: Warszawa
Data: 2008-10-27
Cena: 790.00 zł zamów szkolenie