AGENCJA SEDNO Szkolenia dla trenerów |
Akademia trenerska
Cel szkolenia:
· Doskonalenie własnego warsztatu szkoleniowego
· Poznanie metod prowadzenia skutecznych szkoleń
· Nabycie umiejętności projektowania szkolenia
· Nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych
Uczestnicy:
· Szkolenie adresowane jest do trenerów (do 1 roku stażu) lub osób, które zamierzają prowadzić szkolenia
· Chcących doskonalić umiejętności trenerskie
· Dla menedżerów, praktyków zawodowych, prawników, doradców finansowych, psychologów, chcących prowadzić szkolenia
Program:
Szkolenie podzielone na 8 sesji (4 weekendy).
Sesja 1. Proces uczenia się dorosłych
1) Uczenie się jako proces:
a) biologiczny
b) behawioralny
c) poznawczy
d) rozwojowy
2) Specyfika uczenia się dorosłych:
a) cykl uczenia się wg Kolba
b) indywidualne style przyswajania informacji
c) bariery w uczeniu się dorosłych i ich pokonywanie
3. Rola motywacji w uczeniu się
Sesja 2. Komunikacja interpersonalna podczas szkolenia
1) Podstawowe umiejętności komunikacyjne trenera
a) komunikaty werbalne i niewerbalne (podstawowe typy komunikatów werbalnych i niewerbalnych)
b) umiejętność zadawania pytań (typy i funkcje pytań)
c) aktywne słuchanie
d) umiejętność dawania instrukcji podczas ćwiczeń
e) omawianie ćwiczeń
2) Komunikacja z grupą i komunikacja w grupie
a) techniki perswazyjne – rozwiązywanie problemów w grupie (podstawowe techniki rozładowywania napięć i mobilizowania grupy)
b) asertywność w komunikacji z uczestnikami szkolenia
c) pokonywanie barier komunikacyjnych
3) Style komunikowania się a praca trenera
Sesja 3. Warsztat trenerski
1) Typy szkoleń
2) Zawód trenera
3) Metody szkoleniowe
a) Lodołamacze
b) Mini wykład
c) Studium przypadku
d) Dyskusje
e) Odgrywanie ról
f) Praca w grupach
g) Gry, zabawy
h) Burza mózgów
i) Akwarium
4) Własne ćwiczenie
Sesja 4. Projektowanie szkolenia
1) Projektowanie programu szkolenia
a) Określenie wstępnego celu szkolenia
b) Analiza potrzeb szkoleniowych
c) Określenie właściwego celu szkolenia
d) Przygotowanie programu szkolenia
2) Opracowanie konspektu szkoleniowego
3) Własny autorski program szkoleniowy
Sesja 5. Dynamika grupy
1) Fazy procesu grupowego
2) Role zespołowe
3) Dopasowanie szkolenia do uczestników
4) Rozwiązywanie problemów w trakcie szkolenia
a) Obiekcje uczestników szkolenia
b) Trudni uczestnicy
5) Nieformalne i formalne relacje w grupie i ich wpływ na proces szkolenia
6) Zajęcia integracyjne jako specyficzny sposób budowania relacji w grupie
Sesja 6. Sztuka prowadzenia szkoleń
1) Budowanie klimatu bezpieczeństwa w grupie już od początku szkolenia
a) Autoprezentacja trenera
b) Otwarcie szkolenia
c) Diagnozowanie oczekiwań uczestników
d) Ćwiczenia otwierające szkolenia
e) Wypracowanie zasad pracy grupowej
2) Materiały i pomoce szkoleniowe
a) Ogólne informacje na temat komunikacji wizualnej w organizacji
b) Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych
c) Przygotowanie prezentacji multimedialnych – informacje praktyczne
3) Dynamika wystąpienia
a) Sztuka przekazywania treści
b) Skupianie uwagi uczestników
c) Język trenera
d) Stosowanie metafor i analogii
e) Sposoby mobilizacji uczestników
f) Opanowanie tremy
4) Nieoczekiwane problemy techniczne i wpadki
Sesja 7. Moje szkolenie
Prowadzenie przygotowanego przez uczestników szkolenia. Szkolenie jest rejestrowane kamerą wideo.
Sesja 8. Rozwój własny
1) Indywidualne zalecenia dla uczestników
2) Bank pomysłów - zadbaj o kreatywność
3) Ewaluacja programów szkoleń
4) Podsumowanie szkolenia
Metody:
Szkolenie prowadzone jest w formie aktywnych warsztatów, z udziałem wszystkich uczestników szkolenia poprzez zaangażowanie w dyskusje, gry, zabawy, testy, pracę w grupach z odgrywaniem ról, ćwiczenie z kamerą wideo.
Miejsce:
Warszawa
Czas trwania: 2008-10-11 - 2008-12-07
Cena: 4200.00 zł zamów szkolenie